REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
przez:
TAX SOLUTION Kancelaria Doradcy Podatkowego Alicja Tołwińska
przy użyciu: Serwisu Internetowego rozwiazaniapodatkowe.pl
wersja z 19 listopada 2018 maja 2018 r.
§ 1 Postanowienia ogólne
-
Usługodawcą jest „TAX SOLUTION Kancelaria Doradcy Podatkowego Alicja Tołwińska, z siedzibą przy ul. Piaskowej 13B, 18-106 Niewodnica Korycka, NIP 9661512747, REGON 369185077, adres e-mail: biuro@rozwiazaniapodatkowe.pl, zwana dalej „Kancelarią”.
-
Usługodawca świadczy usługi wyłącznie przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, tj. drogą elektroniczną (zwane dalej: „Usługami”) + poprzez serwis internetowy o nazwie rozwiazaniapodatkowe.pl, zwany dalej „Serwisem”.
-
Usługi te polegają na zapewnieniu Klientowi możliwości korzystania w możliwości uzyskania szybkiej porady podatkowej, zwanej dalej: „Poradą”, online, bez osobistego stawiennictwa w Kancelarii, za przystępną cenę. Świadczenie tych Usług ma miejsce przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a rezultat Usług jest przekazywany przy wykorzystaniu tych środków lub jeżeli Klient wyrazi taką wolę, może zostać przekazane w trakcie spotkania w siedzibie Kancelarii.
-
Osoba korzystająca z Usług zwana jest „Klientem” lub „Usługobiorcą”.
-
Usługodawca świadczy Usługi również w sposób inny niż określony w ust. 2, w szczególności prowadzi stacjonarną kancelarię doradztwa podatkowego, w której możliwe jest osobiste spotkanie z Klientem. Skorzystanie z Usług świadczonych przez Usługodawcę, może nastąpić za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. e-mail, względnie – telefon, Skype, komunikatory internetowe lub inne środki.
-
Usługodawca może także udostępnić zasoby systemu teleinformatycznego Serwisu w celu zamieszczania i przechowywania przez inne podmioty treści o charakterze reklamowym (które nie muszą być związane z Usługami), np. Google AdSense. Wszelkie wpływy z tytułu zamieszczania i przechowywania w Portalu treści reklamowych przysługują wyłącznie Usługodawcy. Szczegółowe warunki zamieszczenia i przechowywania treści o charakterze reklamowym jak i zasady odpłatności ustala każdorazowo Usługodawca z podmiotem zainteresowanym zamieszczeniem i przechowywaniem takich treści.
-
O ile Regulamin nie stanowi inaczej, wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia i kontakty pomiędzy Usługodawcą a Klientem następują w formie elektronicznej (drogą elektroniczną), tj. na adres e-mail biuro@rozwiazaniapodatkowe.pl podany przez Klienta.
-
Wszelkie prawa autorskie do Serwisu przysługują Usługodawcy.
§ 2 Rodzaje i zakres Usług objętych Regulaminem
-
Usługodawca świadczy Usług polegające wyłącznie na: doradztwie podatkowym w zakresie udzielania informacji podatkowych i przygotowywania pisemnych opinii podatkowych, przesyłanych drogą elektroniczną.
-
W zakres usług zawartych w § 2 nie wchodzi reprezentowanie w sprawach podatkowych przed jednostkami KAS oraz sądami administracyjnymi.
§ 3 Dodatkowe informacje o Usługach
-
Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługuje w taki sposób, że usługobiorca może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z Usługi.
-
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z tych usług, a także środki techniczne dostępne usługobiorcom w celu ich zminimalizowania, opisane zostały w Polityce prywatności dla klientów Portalu Internetowego rozwiazaniapodatkowe.pl.
-
Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca (pliki cookies), zawarte są w Polityce prywatności Portalu Internetowego rozwiazaniapodatkowe.pl.
-
Ponadto Usługodawca zobowiązuje się na każde żądanie użytkownika przesłane na adres e-mail: biuro@rozwiazaniapodatkowe.pl
-
przesłać użytkownikowi aktualną informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usługi;
-
poinformować użytkownika o funkcji i celu oprogramowania lub danych, niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik.
-
Celem skorzystania z Usługi, użytkownik winien spełnić następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy:
-
dostęp do sieci Internet (łącze min. 128 kbps dla użytkownika),
-
posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail),
-
przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersjach 5.5 i wyższych lub Opera w wersjach 7.x i wyższych lub Firefox w wersjach 1.x i wyższych lub Google Chrome w wersji 5.0 i wyższych lub Safari 5 lub wyższy, akceptująca pliki Cookies.
-
Kancelaria świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Korzystającym z Usługi może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawą. Osoba fizyczna, która nie ma zdolności do czynności prawnych lub ma ją ograniczona, może korzystać z Usługi, jeśli działa przez przedstawiciela (np. rodzice, opiekunowie, kuratorzy).
-
Warunkiem korzystania z Usług jest akceptacja Regulaminu.
-
Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.
-
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
-
Treść Regulaminu może zostać bezpłatnie pozyskana, odtworzona i utrwalona przez Klienta każdym czasie.
-
Każdy może w granicach określonych przepisami Regulaminu oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego korzystać z treści zamieszczonych na Serwisie, z przestrzeganiem praw autorskich, w szczególności mając na uwadze treść § 1 ust. 6.
-
Domniemywa się, iż Klient korzysta z Usługi jako przedsiębiorca (nie jest konsumentem), jeśli podczas korzystania z Usługi poprosił o wystawienie faktury VAT i podał w tym celu dane firmy lub instytucji (odbiorcy faktury VAT) (co oznacza, iż Porada udzielana jest bezpośrednio w związku z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta).
-
Akceptując Regulamin, Klient oświadcza (świadomy skutków i odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych lub niezgodnych ze stanem rzeczywistym danych), że
-
Nie prowadził, nie prowadzi i nie zamierza prowadzić jakiejkolwiek działalności polegającej na praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w rozumieniu ustawy z 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2018 r. poz. 723, ze zm.), lub w której występowałyby jakiekolwiek elementy powyższych czynów.
-
Nie zamierza dopuszczać się jakichkolwiek czynów polegających na ukrywaniu dochodów, zatajeniu dochodów, uchylaniu się od płacenia podatków i innych zobowiązań publicznoprawnych, a także innych czynów zabronionych przez ustawę – Kodeks karny skarbowy.
§ 5 Zadawanie pytań poprzez formularz
-
Klient, który chce zadać Pytanie (zwane dalej: „Pytaniem pierwotnym”), w formularzu wpisuje imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres poczty elektronicznej, temat porady (PIT, CIT, VAT, SPADKI, DAROWIZNA, KONTROLA, INNE), treść pytania oraz opis. Dodatkowo Klient może wpisać dobrowolnie numer telefonu kontaktowego, swój adres i siedzibę oraz nr NIP.
-
Przed kliknięciem pola „Wyślij” wymagane jest zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych.
-
Po kliknięciu pola „Wyślij” na podany adres elektroniczny Klienta wysyłana jest wiadomość e-mail wraz informacją o przyjęciu przez Kancelarię zapytania oraz regulaminem zawierającym informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., nr 827).
§ 6 Wycena
-
W dni robocze w przewidywanym terminie 24 godzin od przekazania przez Klienta zapytania, otrzymuje on na podany przez niego adres poczty elektronicznej, darmową wycenę zawierającą kwotę za jaką Kancelaria deklaruje wykonanie swojej usługi.
-
W przypadku, gdy przekazane przez Klienta dane nie są wystarczające do sporządzenia wyceny, Kancelaria ma prawo zwrócenia się do Klienta o doprecyzowanie pytania lub przedstawienia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentacji.
-
Klient otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej informację o wycenie i ewentualnym terminie jej realizacji.
-
Jeżeli Klientowi nie odpowiada wysokość wynagrodzenia za usługę, nie musi decydować się on na jej zakup.
-
W przypadku sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy termin, o którym mowa w ust. 1, wynosi do 48 godzin. W przypadku gdy usługa ma mieć charakter – ekspres, Klient zobowiązany jest w treści zapytania to zawrzeć.
-
Terminy, o których mowa wyżej, mogą ulec wydłużeniu w szczególności ze względu na okoliczności niezależne od Usługodawcy, a także przez nich niezawinione, takie jak duża ilość pracy, porad, przyczyny zdrowotne, obciążenie Serwisu, a także w okresach świątecznych, w dni ustawowo wolne od pracy lub w przypadku skomplikowanego charakteru Zapytania.
§ 7 Płatność
-
Klient po zapoznaniu się z Wyceną może:
-
Zrezygnować z Usługi;
-
Dokonać przelewu oraz wysłać drogą mailową potwierdzenie zapłaty.
-
-
Rezygnacja z Usługi nie powoduje po stronie Klienta obowiązku zapłaty wynagrodzenia i nie rodzi po stronie Usługodawcy jak i Klienta żadnych roszczeń z tego tytułu.
-
Zapłata przez Klienta za Usługę następuje w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej odpowiednio na rachunek Usługodawcy. Klient może przesłać elektroniczne potwierdzenie wpłaty na adres poczty elektronicznej Usługodawcy biuro@rozwiazaniapodatkowe.pl. Przekazanie elektronicznego potwierdzenia wpłaty nie zobowiązuje Usługodawcy do przygotowania treści Porady ale Kancelaria może rozpocząć przygotowywanie treści Porady. W przypadku, gdyby wpłata nie została zaksięgowana, umowa jest uważana za niezawartą.
-
Klienta obciąża całościowy koszt transakcji bankowych związanych z dokonanym przelewem. W przypadku niewpłacenia pełnej ceny za usługę.
§ 8 Zakres przygotowanej Porady
-
Zakres przygotowanej Porady jest wyznaczony przez stan faktyczny przedstawiony przez Klienta w treści zapytania oraz ewentualnych uzupełnieniach o które wystąpiła Kancelaria.
-
Klient nie może powoływać się na niekompletność treści Porady lub jej nieprzydatność, jak i na szkodę poniesioną w wyniku skorzystania z treści Porady i nie może żądać zwrotu wynagrodzenia. jeśli nie opisał w pełni i w sposób wyczerpujący stanu faktycznego w Zapytaniu lub uzupełnieniu zapytania. W szczególności dotyczy to Pytań, które dotyczą hipotetycznego stanu faktycznego. Kancelaria nie weryfikuje, czy stan faktyczny podany w zapytaniu jest zgodny z rzeczywistym.
-
Usługodawca, przygotowując treść Porady może jednakże zwrócić Klientowi uwagę na zagadnienia niebędące przedmiotem Pierwotnego pytanie. W szczególności odnosi się to do sytuacji, w której przygotowanie treści Porady polega na analizie dokumentów lub umowy, a Klient wskazał do analizy tylko niektóre ich części. W takim wypadku Usługodawca informuje Klienta o takich zagadnieniach. Klientowi przysługuje prawo zadawania dodatkowych pytań dotyczących tych zagadnień za zapłatą Usługodawcy dodatkowego wynagrodzenia.
§ 9 Pytania dodatkowe
-
Klientowi przysługuje prawo do zadawania pytań dodatkowych, o ile mieszczą się one w granicach Pierwotnego pytania określonego w § 5 i stanie faktycznym i prawnym na dzień zadania tego pytania, zwanych dalej: „Pytaniami Dodatkowymi”.
-
Odpowiedź na Pytanie Dodatkowe mieści się w ramach wynagrodzenia za Pytanie pierwotne, jeśli Pytanie Dodatkowe:
a) Nie wykracza poza okoliczności opisane w Pytaniu Głównym, w szczególności poza okoliczności faktyczne jak i stan prawny;
b) Nie wiąże się z nadesłaniem dodatkowych dokumentów
c) Ma na celu jedynie wyjaśnienie wątpliwości, jakie Klient powziął w wyniku zapoznania się z treścią przesłanej mu Porady lub doprecyzowanie zagadnień poruszanych w treści Poradzie.
-
Jeśli Pytanie Dodatkowe nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 2, wówczas jest to Pytanie wykraczające poza zakres Pytania pierwotnego. W takim wypadku, Usługodawca zawiadamia o tym Klienta, wskazując, że udzielenie odpowiedzi wymaga podwyższenia wynagrodzenia, może także poinformować Klienta o jego wysokości, przesyłając wycenę. W takim wypadku Pytanie Dodatkowe jest traktowane jako nowe Pytanie pierwotne. Po opłaceniu nowego Pytania pierwotnego Klientowi zostanie przedstawiona treść tej Porady.
§ 10 Przygotowywanie Porady
-
Klient oświadcza, że jest mu wiadome, iż Porada zawiera indywidualną interpretację danego stanu faktycznego przez Usługodawcę i że w polskim porządku prawnym brak jest powszechnie wiążącej wykładni prawa podatkowego, co oznacza, że każda interpretacja aktu prawnego, nawet dokonana przez kompetentny organ państwowy, nie ma charakteru powszechnie obowiązującego i dopuszczalne jest odstępstwo od niej. W szczególności Usługodawca może poinformować Klienta o rozbieżnościach lub kontrowersjach w doktrynie, praktyce i orzecznictwie co do interpretacji przepisów podatkowych, prezentując na tym tle własny pogląd, z zastrzeżeniem, że możliwe jest spotkanie się w teorii, jak i w praktyce z poglądem odmiennym. Taki sposób przygotowania Porady nie może być podstawą reklamacji.
-
Klient oświadcza, iż wiadomym mu jest, iż w sprawach podatkowych zawsze w celu uzyskania pewności co do prawidłowości danego rozwiązania, nawet zaproponowanego przez Usługodawcę, konieczne jest wystąpienie o interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego do właściwego organu i nawet wskazanie przez Usługodawcę, iż dane rozwiązanie podatkowe jest lub może być zgodne z prawem, nie zwalnia Klienta z wystąpienia o taką interpretację.
-
Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za działania lub zaniechania władzy publicznej polegające na nieprzestrzeganiu prawa, przewlekłości lub powolnym działaniu, niewłaściwej publikacji lub zaniechaniu publikowania aktów prawnych lub orzeczeń lub niewłaściwej ich publikacji.
-
Usługodawca nie gwarantuje ani nie zapewnia (skutecznego) rozwiązania problemu prawnego przedstawionego przez Klienta, w miarę możliwości zaproponuje różne warianty rozwiązania tego problemu oraz wskaże, które z nich – zdaniem Prawnika – może być najbardziej skuteczne.
-
Klient jest świadom tego, iż przepisy prawa podatkowego podlegają interpretacji i mogą zdarzać się sytuacje, że w tym samym lub podobnym stanie faktycznym i prawnym dwie osoby wydadzą odmienną opinię prawną (podobnie jak np. zdarza się, iż na gruncie identycznego stanu faktycznego i prawnego dwa różne składy sędziowskie wydają zupełnie inne wyroki).
§ 11 Prawo odstąpienia od umowy
-
Klient, będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, tj. od dnia, w której dokonał on zapłaty.
-
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
W razie odstąpienia od Umowy, Usługodawca ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
-
Zwrotu płatności Usługodawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę (tj. przesłał Konsumentowi treść Porady). Niniejszym Usługodawca informuje Konsumenta, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę (tj. przesłaniu Konsumentowi treści Porady) Konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
-
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu treści Porady, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności pracę wykonaną przez Doradcę Podatkowego, analizę sprawy i dokumentów, analizę orzecznictwa i literatury, przygotowywanie treści Porady). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.
§ 12 Ochrona danych osobowych, Polityka Cookies
-
Zasady ochrony danych osobowych Klientów są szczegółowo określone w Polityce Prywatności wraz z Polityką Cookies, dostępne są one pod następującym adresem: https://rozwiazaniapodatkowe.pl/
-
Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez Usługodawcę w ramach Serwisu w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, zarówno w sposób całkowicie zautomatyzowany, częściowo zautomatyzowany jak i w sposób inny niż zautomatyzowany odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
Klient przed przesłaniem stanu faktycznego lub jakichkolwiek dokumentów (np. decyzji, akt sprawy, akt postępowania, umów, wezwań etc.) jest zobowiązany dokonać zanimalizowania danych osobowych należących do osób trzecich – chyba że przekazanie danych osobowych jest obiektywnie uzasadnione ze względu na charakter Porady i oczekiwania Klienta.
-
Klient jest zobowiązany nie przekazywać większej ilości danych osobowych niż to konieczne do wykonania usługi przez Usługodawcę.
-
Z uwagi na ilość wycen oraz zawartych umów o świadczenie usług Usługodawca nie posiada możliwości technicznych i organizacyjnych, które umożliwiłyby weryfikację stanów faktycznych oraz załączników przekazywanych przez Klienta pod kątem tego, czy nie zawierają one danych osobowych osób trzecich, a następnie usunięcie nadmiarowych danych osobowych. W związku z powyższym w wyniku działań Klienta Usługodawca może dochodzić do przetwarzania przez Usługodawcę tak zwanych danych niezidentyfikowanych, o których mowa w art. 11 RODO.
-
Jeżeli Klient przekazuje jakiekolwiek dane osobowe (swoje i/lub osób trzecich), Usługodawca ma podstawy zakładać, że Klient uzyskał te dane osobowe legalnie i bez naruszania obowiązujących przepisów prawa.
-
W przypadku, gdy Klient nie zastosuje się do powyższych zasad i z tego powodu:
-
-
-
osoby trzecie wysuną pod adresem Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia lub
-
zostanie wszczęte jakiekolwiek postępowanie przez właściwy organ państwowy, co będzie wiązało się z powstaniem szkody po stronie Usługodawcy (np. w postaci wypłaconego zadośćuczynienia lub zapłaconej administracyjnego kary pieniężnej), Usługodawca może dochodzić naprawienia szkody na zasadach ogólnych prawa cywilnego.
-
-
§ 13 Odpowiedzialność
-
Usługodawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za skutki wynikłe z:
-
-
niedostosowania się Klienta do wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym,
-
braku możliwości dostępu do Serwisu wynikającego z przyczyn od Usługodawcy niezależnych;
-
siły wyższej;
-
awarii, przyczyn leżących po stronie access providerów, dostawców Internetu, awarii sprzętu lub oprogramowania Klienta;
-
zastosowania się do ogólnie dostępnych treści zamieszczonych w Serwisie,
-
krótkiej przerwy technicznej w funkcjonowaniu Domeny w przypadku planowanej, bieżącej obsługi Serwera oraz oprogramowania Serwisu.
-
Oznaczenia wiadomości od Usługodawcy do Klienta lub od Klienta do Usługodawcy jako Spam.
-
Niezastosowania się przez Klienta do Regulaminu, w szczególności zasad zadawania Pytań.
-
-
Klient jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o zmianie wszelkich danych osobowych, w tym adresie poczty elektronicznej, pod rygorem uznania wiadomości przychodzących na poprzedni adres za skutecznie otrzymane.
-
W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsumentem, Usługodawca ponosi odpowiedzialność tylko za winę umyślną lub rażące niedbalstwo.
-
O ile szkoda nie jest wynikiem winy umyślnej Usługodawcy, jego odpowiedzialność wobec Klienta ograniczona jest do 10 (dziesięcio)-krotności wynagrodzenia brutto uiszczonego przez Klienta za świadczoną przez Usługodawcę usługę, której nienależyte wykonanie lub niewykonanie jest źródłem odpowiedzialności.
-
Usługodawca odpowiada jedynie za szkodę rzeczywistą i nie odpowiada za utracone korzyści, szkodę ekonomiczną itp.
-
W przypadku Konsumentów, ust. 4-5 nie mają zastosowania w przypadku rażącego niedbalstwa Usługodawcy.
§ 14 Reklamacje
-
Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę należy przesyłać na adres TAX SOLUTION Kancelaria Doradcy Podatkowego Alicja Tołwińska, z siedzibą przy ul. Piaskowej 13B, 18-106 Niewodnica Korycka, NIP 9661512747, REGON 369185077, lub adres e-mail: biuro@rozwiazaniapodatkowe.pl). Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
-
Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
-
oznaczenie Klienta składającego reklamację, w szczególności wskazanie jego adresu elektronicznego;
-
wskazanie Porady, z którą wiąże się reklamacja (w tym numeru Pytania);
-
wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;
-
wskazanie zakresu żądania Klienta składającego reklamację.
-
-
Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 2, Usługodawca, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Klienta do uzupełnienia danych.
-
W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji w sposób wskazany w ust. 1 Usługodawca rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź na adres wskazany w ust. 2. lit. a zawierającą propozycję załatwienia reklamacji. Jeśli Usługodawca wezwał Klienta do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
-
Usługodawca może nie uwzględnić reklamacji, gdy:
-
-
Porada wskazuje, iż brak jest jednoznacznego rozwiązania problemu poruszanego przez Klienta ze względu na rozbieżności w interpretacji prawa, kontrowersje lub brak powszechnie obowiązującej wykładni prawa (§ 15 ust. 1);
-
Porada wskazuje, że konieczne jest wystąpienie o interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego lub przepisów prawa o ubezpieczeniach społecznych (§ 16 ust. 2);
-
Porada nie potwierdza wersji zdarzeń przedstawionej przez Klienta;
-
Porada jest niekorzystna dla Klienta (np. okazuje się, iż wniesienie apelacji jest bezzasadne, Klient jest w błędzie co do swoich uprawnień lub obowiązków);
-
Usługodawca odmawia odpowiedzi na Pytanie Dodatkowe, bez dodatkowego wynagrodzenia, jeśli wykracza ono poza zakres Pytania Głównego;
-
Porada została udzielona co prawda z opóźnieniem, ale Klient zaakceptował ten stan, w szczególności jeśli zadawał Pytania Dodatkowe do tej Porady;
-
Porada została udzielona z opóźnieniem, ale Klient był o tym zawiadomiony i nie skorzystał z prawa do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z Porady);
-
Porada została przygotowana (udzielona) w oparciu o prawo polskie, mimo iż Klient oczekiwał, iż będzie przygotowana w oparciu o prawo obce, a brak było wyraźnego wskazania w treści wyceny o udzieleniu porady w oparciu o stan prawny prawa obcego;
-
Porada nie wskazuje (skutecznego) rozwiązania problemu prawnego przedstawionego przez Klienta;
-
Inny doradca w tym samym lub podobnym stanie faktycznym wydał odmienną opinię prawną (udzielił odmiennej porady).
-
-
W terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi przez Usługodawcę Klient wskazuje, czy akceptuje propozycję Usługodawcy.
-
Postępowanie reklamacyjne jest wyczerpane:
-
-
z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3 lub
-
jeśli Klient nie akceptuje propozycji Usługodawcy załatwienia reklamacji – po upływie terminu wskazanego w ust. 7 lub
-
po zaakceptowaniu propozycji rozpatrzenia reklamacji przez Klienta.
-
-
Przy składaniu reklamacji Usługodawca nie wymaga okazania faktury, ponieważ z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności (usługi) zapłata dotyczyła. Konsument może także skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w szczególności z pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów lub innych instytucji udzielających pomocy konsumenckiej. Ich wyszukiwarka dostępna jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
-
Usługodawca informuje, iż Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności z:
-
-
Pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów (ich lista dostępna jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
-
Mediacji pozasądowej – gdzie strona trzecia, którą jest mediator lub arbiter, pomaga w osiągnięciu porozumienia bez konieczności angażowania wymiaru sprawiedliwości.
-
Pomocy organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Federację Konsumentów pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00, opłata wg taryfy operatora) oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl.
-
Platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
-
-
Zasady dostępu do procedur pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr, pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
§ 24 Postanowienia końcowe
-
Postanowienia Regulaminu nie uchybiają przepisom o ochronie konsumentów, jeśli Klient jest osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej z Usługodawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego), w szczególności art. 384-3854 Kodeksu cywilnego. Jeśli jakikolwiek przepis jest niezgodny z przepisami o ochronie konsumentów, nie będzie on wobec nich stosowany przez Usługodawcę.
-
Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej: https://rozwiazaniapodatkowe.pl/, w taki sposób, aby Klient przed jego akceptacją (jak i po) mógł Regulamin przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności, zgodnie z art. 384 § 4 kodeksu cywilnego. Klient i Usługodawca mogą przechowywać treść Regulaminu w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim treść ta służy. Klient i Usługodawca mogą odtworzyć przechowywaną treść Regulaminu w niezmienionej formie (poprzednie wersje Regulaminu wraz z oznaczeniem dat ich obowiązywania są dostępne w zakładce „poprzednie wersje”).
-
Wszelkie spory między Klientem a Usługodawcą rozpoznaje – w przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem – sąd wyłącznie właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 19 listopada 2018 r. i ma zastosowanie do korzystania z Serwisu https://rozwiazaniapodatkowe.pl/, jeśli zadanie Pytania Głównego nastąpiło w tym dniu lub później.
-
Usługodawca może zmienić Regulamin w każdym czasie.
- Treść Regulaminu chroniona prawem autorskim © do Regulaminu – Jakub Bonowicz radca prawny & Eporady24.pl