

Z badań na temat roli plotek w organizacji, jednoznacznie wynika, iż mają one w zdecydowanej większości pozytywny skutek. Świadomość o jej subiektywizmie oraz opieraniu się na insynuacjach czy też półprawdzie, powinna być inspiracją do oceny plotki jako narzędzia komunikacyjnego w organizacjach, w których ten proces jest ograniczony. Plotkujący zawiązują relacje, a wymiana spostrzeżeń nt. jakości pracy innych, problemów firmy, czy postawie szefa, jest szansą szybkiej eliminacji niekorzystnych zjawisk w firmie- zanim ich poziom nie stanie się zagrożeniem. A co z efektywnym wykorzystaniem czasu i rozliczaniem pracowników za chwile poświęcone na plotki? Wydaje się, że pozyskane przy okazji newsy i poziom towarzyszących emocji, powinien utwierdzać w przekonaniu, że firma jest miejscem, w którym akceptowana jest swoboda wyrażania swojego zdania. Takie relacje są dużym krokiem do budowy zaufania wśród pracowników, którzy wymieniają się między sobą nieformalnymi informacjami.